Ideea pare pe cât de legitimă pe atât de discutabilă din punct de vedere tehnologic. Există metode de măsurare a calității aerului la intersecțiile intens circulate, dar acuratețea măsurătorilor și comparațiilor cu date mai vechi poate fi înșelătoare.
Mai degrabă poți bănui că Guvernul se teme că nu va mai avea bani, din cauza dărniciei pe banii altora a parlamentarilor.
Așa s-ar explica de ce, pe de altă parte, programul Prima Mașină va avea în 2016 un plafon mult diminuat, chiar dacă bugetul îi va fi alimentat cu o parte din banii rămași nefolosiți în 2015. Și încă, a fost redistribuită doar suma de 100 de milioane de lei, deși din 350 de milioane de lei bugetați anul trecut nu s-au folosit decât puțin peste trei milioane de lei.
Dacă s-a consumat de o sută de ori mai mult decât s-a bugetat, nu ar fi mai bine să te gândești că poate programul a fost rău conceput și nu că banii au fost prea mulți?!
Să revenim la Programul Rabla.
„Va continua şi în acest an, dar vreau să fac o precizare: trebuie făcut un studiu să vedem cu cât s-a îmbunătăţit calitatea aerului în ultimii 10 ani. „Rabla“ rezolvă o problemă, dar nu toate problemele. Trebuie să ne gândim, însă, ce vrem să facem şi în următorii ani. Nu aş vrea să luăm o decizie scoasă din context. Continuăm cu „Rabla“, dar să vedem exact unde vrem să ajungem. Nu avem încă un buget pentru „Rabla“, dar cu siguranţă va exista. Prevedem ca programul să continue aşa cum a fost“, a afirmat ministrul Cristiana Paşca-Palmer, citată de Agerpres.
Pentru acest an nu este prevăzută nicio modificare a Timbrului de mediu, întrucât acesta contribuie consistent la bugetul destinat proiectelor de mediu din România.
Persoanele fizice care au dorit să achiziţioneze o maşină nouă au putut aplica, în 2015, în cadrul Programului „Rabla“, bugetul alocat pentru ediţia trecută fiind de 162,5 milioane de lei.
În 2015, Programul „Rabla“ a fost configurat cu eco-bonusuri diferenţiate, care se adaugă primei de casare în valoare de 6.500 lei, şi cu posibilitatea cumulării a maximum două eco-bonusuri pentru achiziţia unui autovehicul, amintește Agerpres.
Astfel, s-au acordat: un eco-bonus în valoare de 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, un eco-bonus în valoare de 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenţionale), precum şi un eco-bonus în valoare de 2.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).
Autorităţile au alocat, anul trecut, 20.000 de tichete valorice pentru persoane fizice şi 5.000 de tichete pentru persoane juridice, inclusiv instituţii publice, operatori economici fără personalitate juridică, organizaţii profesionale care sunt organizate şi îşi desfăşoară activitatea într-una dintre formele de exercitare a profesiei liberale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu