Altfel spus, companiile trebuie să-şi schimbe modelul prin care urmăresc să câştige loialitatea generaţiei Y sau riscă să piardă o proporție considerabilă din forţa de muncă angajată, potrivit studiului citat de Agerpres.
Proporția celor care şi-ar părăsi angajatorul curent ajunge la 66%, dacă perioada de timp este extinsă până în 2020. Rezultatele studiului au la bază aproximativ 7.700 de respondenţi aparţinând generaţiei Y din 29 de ţări, în perioada septembrie- octombrie 2015.
Dorinţa de a-şi părăsi locul actual de muncă în următorii cinci ani este mai ridicată în rândul celor care lucrează pe o piaţă emergentă (69%) decât al celor ce lucrează pe pieţe dezvoltate (61%). Totuşi, extreme precum Marea Britanie (71%) indică faptul că dorinţa de schimbare a locului de muncă nu se datorează doar mediului economic.
Aproape două treimi (63%) dintre cei chestionaţi cred că potenţialul lor nu este dezvoltat complet, iar 71% dintre cei estimează că îşi vor părăsi locul actual de muncă în următorii doi ani sunt nemulţumiţi de modul în care aptitudinile le-au fost valorificate - cu 17% mai mult decât cei ce planifică să rămână pe acelaşi post până după 2020.
Trei sferturi din generaţia Y ar prefera să lucreze de acasă sau din alte locuri unde se simt mai productivi. Totuşi, doar 43% dintre ei au această posibilitate. Trei sferturi (77%) dintre cei chestionaţi simt că au controlul asupra carierei proprii.
Temeri ca 'lipsa abilităţilor de lider' şi 'sentimentul de a fi trecut cu vederea' au fost des menţionate de către cei care urmau să facă o schimbare în carieră, în viitorul apropiat, însă comportamentele şi opiniile generaţiei Y gravitează în jurul temelor mari precum echilibrul carieră/viaţă privată, dorinţa de flexibilitate şi diferenţele de valori, potrivit studiului citat de Agerpres..
Generaţia Y pare să fie ghidată de valori puternice indiferent stadiul în care se află în carieră, iar acestea devin vizibile când vine vorba de alegerea angajatorilor, sarcinile pe care sunt dispuşi să le accepte şi deciziile pe care le aleg când sunt puşi într-un rol mai important. Deşi continuă să aibă o perspectivă pozitivă asupra rolului afacerilor în societate, iar percepţiile negative legate de motivaţia şi etica în business s-au atenuat comparativ cu studiile precedente, generaţia Y încă îşi doreşte ca afacerile să se axeze mai mult pe oameni (angajaţi, consumatori şi societate), produse şi scop, mai puţin pe profit.
'Generaţia Y valorifică scopul organizaţiei mai mult decât succesul financiar, fără a renunţa la valorile şi oportunităţile de dezvoltare personală. Liderii lor trebuie să demonstreze că apreciază aceste priorităţi, altfel organizaţiile acestora riscă să piardă o mare parte din forţa de muncă. Din fericire, generaţia Y a furnizat mediului de afaceri o radiografie despre cum angajatorii pot să le să satisfacă nevoile de ascensiune în carieră şi dezvoltare profesională', a spus Punit Renjen, CEO Deloitte Global.
Generaţia Y caută angajatori cu aspiraţii similare, iar şapte din zece consideră că valorile personale se regăsesc şi în organizaţia pentru care lucrează. Tinerii vor să lucreze pentru organizaţii axate pe îmbunătăţirea abilităţilor, creşterea veniturilor şi nivelului de satisfacţie al angajaţilor, care generează locuri de muncă şi produc bunuri şi servicii cu un impact pozitiv în viaţa oamenilor.
Generaţia Y admite nevoia afacerilor de a creşte şi genera profit, dar consideră că organizaţiile sunt adeseori prea concentrate pe aceste două obiective. Pentru generaţia Millennium, organizaţiile cu un obiectiv clar vor avea succes pe termen lung, iar cele care nu îl au sunt în pericol, potrivit studiului citat de Agerpres..
Conform studiului Deloitte, angajatorii ce oferă oportunităţi de leadership, mentorat, încurajează un echilibru între carieră şi viaţa privată, oferă flexibilitate şi mai multă libertate în carieră, întreţin o atitudine ce încurajează şi recompensează comunicarea deschisă, comportamentul etic şi incluziunea, au cele mai mari şanse în retenţia angajaţilor generaţiei Y.
Contrar percepţiei generale, studiul a revelat faptul că generaţia Y nu este în mod special influenţată de zvonuri. Respondenţii indică o dorinţă scăzută de a deveni celebri, de a avea profile puternice în social media sau de a acumula averi. În schimb, generaţia Y are mai degrabă aspiraţii tradiţionale - vor să deţină o locuinţă, să găsească un partener de viaţă şi o stabilitate financiară care să le permită o pensie confortabilă.
'Generaţia anterioară căuta relaţii pe termen lung cu angajatorii, iar majoritatea nu concepea să îşi refuze supervizorul. Generaţia Y este mai independentă şi, cel mai probabil, îşi va pune valorile proprii înaintea valorilor organizaţiei. Ei redefinesc succesul profesional, gestionându-şi proactiv cariera, şi, pe măsură ce avansează profesional, principiile lor rămân neschimbate, lucru care poate avea un impact serios asupra mediului de afaceri viitor', a spus CEO-ul Deloitte Global, Punit Renjen.
Liderii Deloitte Global au discutat pe marginea studiului şi impactul generaţiei Y asupra angajatorilor şi mediului de afaceri la conferinţa anuală World Economic Forum din Davos, Elveţia, ce a avut loc între 20-23 ianuarie, potrivit Agerpres.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu