luni, 18 ianuarie 2016

Ce fel de încredere îmi inspiră prăpădul de la Bursă. Indicii scad la București cu peste 4%, dar eu la primăvară mă duc în Cipru

Așa cum insinuam recent, cash-ul și plasamentele similare au fost soluția de refugiu temporar în fața incertitudinilor.

Așa că, pentru cititorii Cum Să Faci Un Leu, prăbușirea Bursei nu ar trebui să fie un motiv de panica.

Bursa de Valori București (BVB) și celelalte piețe de acțiuni ale lumii au ales prăbușirea, ca metodă de echilibrare a riscurilor.

Toți indicii BVB scad cu peste 4% la ora 12:40, ceea ce este mult și pentru  această piață mică.

Ei, eu acum, cu cash-ul meu și cu ce aveam deja, aș vrea să ajung repede la un portofoliu de aproape pensionar. Să am și un cont de economii și fonduri mutuale, monetare și similare, fonduri de obligațiuni (oricât de mici ar părea dobânzile) și ceva  diversificate.

Să zicem: 15% cont de economii, 20% fond monetar (inclusiv unul cu capital protejat), 35% fond de obligațiuni, 10% fond diversificat echilibrat, 10 % fond echilibrat flexibil (ca să câștig ceva din agitația de pe piețe) și 10% fond de acțiuni, totuși, de gust.

Pentru că diversificarea activă în funcție de obiective este întotdeauna soluția.




VEZI
mai multe 

Despre cum se fac portofoliile în funcție de obiective
în:

CUM SĂ STRÂNGI BANI LA 25-30 DE ANI ŞI CUM SĂ-I INVESTEŞTI. DAR LA 40-50, SAU LA 60 DE ANI?

și

SPUNE CA LA DOCTOR: 33% – 33% - 33%. AFLĂ PROPORȚIA DE AUR A FINANȚELOR TALE PERSONALE ȘI UNDE ESTE DIFERENȚA PÂNĂ LA 100%

Liderii celor mai mari firme de investiții din România
și ai Bursei la deschiderea zilei de tranzacționare:
Milan Prusan, (ING), Dan Nicu (BRD AM),
Robert Burlan (RAM), Lucian Anghel (BVB),
Dragoș Neacșu (EAM), Aurel Bernat (BTAM)
și Ludwik Sobolewski (BVB)
“Pe vremea mea” se spunea că suma viciilor unui bărbat (femei – tutun – băutură) trebuie să fie totdeauna 100% și că, dacă omul nu-și înșeală nevasta, sigur va fuma de 50% și  va bea de restul. Si „viță vercea”.

TOT articolul AICI


 CITEȘTE Și


DESCOPERĂ Banii în bătaia vântului la burse. Atunci când orice informație spulberă optimismul naivilor și îi încântă pe oportuniști




cu disclaimer-ul cuvenit, cafre spune că performanțele anterioare nu le garantează pe cele viitoare...




Avertisment


Nu este în intenţia mea şi nici a analiştilor citaţi să sugerăm luarea unor decizii de investiţii, ca urmare a lecturii celor de mai sus.
Articolele mele despre eventuale soluţii de plasament au rost exclusiv informativ, de repere, și didactic, de suport de învățare și de DESCOPERIRE a BANILOR.
Singurii responsabili pentru asumarea unor riscuri sunt aceia care iau deciziile de investiţii care implică riscurile respective.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu