Nu spun că acest clasament al reclamaţiilor este cel mai bun criteriu de alegere a serviciilor unui asigurător sau ale altuia. Spun doar că merită să ţinem seama de el.
În primele şase luni ale anului 2016, un număr total de 8.124 petiții transmise de către asigurați/păgubiți, dintre care au fost înregistrate, analizate şi soluţionate în mod unic pe petent 4.998 petiţii, Spune ASF.
Comparativ cu perioada similară a anului trecut, numărul petiţiilor analizate şi soluţionate, în mod unic pe petent, a scăzut cu 2%, adaugă ASF.
Cele mai reclamate societăţi de asigurare
„Din analiza petiţiilor rezultă că City Insurance SA, Asirom VIG SA, Carpatica Asig SA și Euroins SA au cumulat 76,14% din totalul petiților înregistrate în primul semestru al anului”, spune raportul ASF.
Iată cele două topuri ale ruşinii, unul cu cele mai pârâte companii de asigurare şi altul cu motivele de reclamaţie. O singură precizare la interpretare:
Desigur, cine are cele mai mari cote de piaţă şi cei mai numeroşi clienţi, ar putea fi şi victimele probabilităţii de a avea şi cele mai multe reclamaţii.
CLICK să vezi poza mai mare!:
Mai departe, ASF spune:
„Pe de altă parte, Forte Asigurări SA (+8.100%), City Insurance SA (165,49%), Carpatica Asig SA (+45,13%) și Asirom VIG SA (+26,00%) au înregistrat, în primele şase luni ale anului, creşteri ale numărului de petiţii înregistrate comparativ cu intervalul similar al anului 2015. Pentru celelalte societăți au fost consemnate scăderi ale numărului de petiții primite în semestrul I 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de către societatea Euroins SA (-42,10%), urmată de Uniqa Asigurări SA (-40,32%) și Generali România SA (-34,75%).
Ce au reclamat petenţii
Pe clase de asigurări, segmentul asigurărilor generale a înregistrat cel mai mare număr de reclamaţii, 98,08% din total. Reclamaţiile aferente asigurărilor obligatorii auto sunt în creștere cu 4,10% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce petiţiile pe asigurările CASCO au scăzut cu 16,49%. Segmentul asigurărilor de incendii și alte daune la proprietăți a consemnat o scădere a reclamațiilor cu 41,54%.
Aspectul cel mai des reclamat de către petenți a fost neplata despăgubirilor solicitate, acestea reprezentând 82% din totalul petițiilor analizate în intervalul menţionat, din care 77% se referă la dosare de daună deschise în baza polițelor RCA.
Aproape 68% dintre petițiile primite de către ASF au fost finalizate şi soluţionate în favoarea petenţilor, iar circa 50% dintre acestea au fost finalizate prin plata despăgubirilor solicitate/cuvenite.
ASF are, conform statutului său, ca principală preocupare protecţia drepturilor şi intereselor consumatorilor de servicii finciare non-bancare.
Cifra agregată a petițiilor include și: reveniri / completări la petiții deja analizate, solicitări care nu intră în sfera de competență a ASF, solicitări trimise de către service-urile auto, solicitări referitoare la obiectul de activitate al altor direcții de specialitate din cadrul Autorităţii și care au fost predate acestora etc.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu