a
JOI, 17 NOIEMBRIE 2016
RCA: Comisia Europeană se va pronunţa peste 20 de săptămâni privind reclamaţia asigurătorilor
Comisia Europeană a admis sesizarea Uniunii Naţionale a Societăţilor de asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) cu privire la plafonarea tarifelor RCA.
Guvernul are la dispoziţie 10 săptămâni ca să răspundă.
Comisia Europeană şi-a rezervat alte 10 săptămâni ca să analizeze, potrivit UNSAR, citată de Agerpres.
„UNSAR a primit o scrisoare de la Comisia Europeană prin care ni se comunică faptul că sesizarea noastră a fost admisă şi se află în analiză.
Conform scrisorii primite, Guvernul are la dispoziţie zece săptămâni să răspundă Comisiei Europene şi, la rândul ei, Comisia are alte zece săptămâni la dispoziţie să analizeze răspunsul”, spune UNSAR.
Comisia Europeană a admis sesizarea Uniunii Naţionale a Societăţilor de asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) cu privire la plafonarea tarifelor RCA.
Guvernul are la dispoziţie 10 săptămâni ca să răspundă.
Comisia Europeană şi-a rezervat alte 10 săptămâni ca să analizeze, potrivit UNSAR, citată de Agerpres.
„UNSAR a primit o scrisoare de la Comisia Europeană prin care ni se comunică faptul că sesizarea noastră a fost admisă şi se află în analiză.
Conform scrisorii primite, Guvernul are la dispoziţie zece săptămâni să răspundă Comisiei Europene şi, la rândul ei, Comisia are alte zece săptămâni la dispoziţie să analizeze răspunsul”, spune UNSAR.
Guvernul are la dispoziţie 10 săptămâni ca să răspundă.
Comisia Europeană şi-a rezervat alte 10 săptămâni ca să analizeze, potrivit UNSAR, citată de Agerpres.
„UNSAR a primit o scrisoare de la Comisia Europeană prin care ni se comunică faptul că sesizarea noastră a fost admisă şi se află în analiză.
Conform scrisorii primite, Guvernul are la dispoziţie zece săptămâni să răspundă Comisiei Europene şi, la rândul ei, Comisia are alte zece săptămâni la dispoziţie să analizeze răspunsul”, spune UNSAR.
MIERCURI, 27 IULIE 2016
Aveți RCA la Carpatica Asig? Falimentul oficial este dat ca sigur de surse credibile
„Aproape sigur, Carpatica Asig va urma calea falimentului, în condițiile în care inclusiv un raport al Deloitte arată că varianta lichidării presupune costuri cu 150 de milioane de lei mai mici decât continuarea stării de rezoluție”, scrie Profit.ro. Acolo este un fost coleg de-al meu, specializat în asigurări, pe care îl cunosc ca pe un bun meseriaș, bine informat și credibil.
Mâine, de la ora 13, va avea loc ședința Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară, care ar urma să se pronunțe, pe baza raportului citat, care recomandă falimentul, potrivit sursei citate.
Pentru despăgubirea clienților Carpatica Asig și a terților păgubiți de aceștia, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) „ar urma să cheltuiască în jur de 650 de milioane de lei (...) Varianta continuării procedurii de rezoluție, costurile ar urca spre 900 de milioane de leiˮ, potrivit Profit.ro, care face niște comparații interesante între cazul Astra Asigurări și Carpatica Asig.
Ce urmează?
„Aproape sigur, Carpatica Asig va urma calea falimentului, în condițiile în care inclusiv un raport al Deloitte arată că varianta lichidării presupune costuri cu 150 de milioane de lei mai mici decât continuarea stării de rezoluție”, scrie Profit.ro. Acolo este un fost coleg de-al meu, specializat în asigurări, pe care îl cunosc ca pe un bun meseriaș, bine informat și credibil.
Mâine, de la ora 13, va avea loc ședința Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară, care ar urma să se pronunțe, pe baza raportului citat, care recomandă falimentul, potrivit sursei citate.
Pentru despăgubirea clienților Carpatica Asig și a terților păgubiți de aceștia, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) „ar urma să cheltuiască în jur de 650 de milioane de lei (...) Varianta continuării procedurii de rezoluție, costurile ar urca spre 900 de milioane de leiˮ, potrivit Profit.ro, care face niște comparații interesante între cazul Astra Asigurări și Carpatica Asig.
Ce urmează?
Mâine, de la ora 13, va avea loc ședința Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară, care ar urma să se pronunțe, pe baza raportului citat, care recomandă falimentul, potrivit sursei citate.
Pentru despăgubirea clienților Carpatica Asig și a terților păgubiți de aceștia, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) „ar urma să cheltuiască în jur de 650 de milioane de lei (...) Varianta continuării procedurii de rezoluție, costurile ar urca spre 900 de milioane de leiˮ, potrivit Profit.ro, care face niște comparații interesante între cazul Astra Asigurări și Carpatica Asig.
Ce urmează?
LUNI, 25 IULIE 2016
TOPUL celor mai pârâte societăţi de asigurare, conform Autorităţii de Supraveghere Financiară
Tocmai când mă gândeam să caut cele mai bune repere de orientare pentru domeniul asigurărilor, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a dat publicităţii o statistică a reclamaţiilor în materie.
Nu spun că acest clasament al reclamaţiilor este cel mai bun criteriu de alegere a serviciilor unui asigurător sau ale altuia. Spun doar că merită să ţinem seama de el.
În primele şase luni ale anului 2016, un număr total de 8.124 petiții transmise de către asigurați/păgubiți, dintre care au fost înregistrate, analizate şi soluţionate în mod unic pe petent 4.998 petiţii, Spune ASF.
Nu spun că acest clasament al reclamaţiilor este cel mai bun criteriu de alegere a serviciilor unui asigurător sau ale altuia. Spun doar că merită să ţinem seama de el.
În primele şase luni ale anului 2016, un număr total de 8.124 petiții transmise de către asigurați/păgubiți, dintre care au fost înregistrate, analizate şi soluţionate în mod unic pe petent 4.998 petiţii, Spune ASF.
TOPUL și mai multe altele AICI
Tarifele RCA sunt prea mari față de înțelegerile din decembrie, acuză transportatorii
Transportatorii spun ca prețurile la polițele RCA nu au fost reduse conform înțelegerilor din protocolul pentru plafonarea tarifelor, semnat acum două luni, de reprezentanții transportatorilor, ai Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și ai asiguratorilor, potrivit Conso.ro.
Nu ne privește? Ba da. Unde credeți că-și vor rostogoli transportatorii costurile și în bugetul cui se va opri bulgărele?!
După ce tarifele au crescut nejustificat în proporții cuprinse între 100 si 300%, întreaga industrie de transport este în situația de a opri activitatea, scrie Conso.ro.
Protocolul semnat la finalul anului trecut prevedea limitarea creșterii tarifelor pentru polițele obligatorii auto la maxim 50%, față de nivelul înregistrat în luna iunie 2015.
Nu ne privește? Ba da. Unde credeți că-și vor rostogoli transportatorii costurile și în bugetul cui se va opri bulgărele?!
După ce tarifele au crescut nejustificat în proporții cuprinse între 100 si 300%, întreaga industrie de transport este în situația de a opri activitatea, scrie Conso.ro.
Protocolul semnat la finalul anului trecut prevedea limitarea creșterii tarifelor pentru polițele obligatorii auto la maxim 50%, față de nivelul înregistrat în luna iunie 2015.
MIERCURI, 13 Ianuarie 2016
ASF a aprobat modificarea normei RCA. Tarifele - în funcție de daune
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat azi amendamentele la norma privind RCA, în care „avem clauza cu privire la corelarea primelor şi majorărilor de prime cu daunalitatea“, a declarat prşedintele ASF, Mişu Negriţoiu, într-o întâlnire cu jurnaliştii.
Norma modificată prevede că asigurătorii vor emite doar poliţa RCA, fără Carte Verde, pentru vehiculele care nu pot circula în afara României, ca și mijloacele de transport în comun sau tractoarele cu regim special de înmatriculare, potrivit ZF.ro.
Detalii în ZF.ro
Norma modificată prevede că asigurătorii vor emite doar poliţa RCA, fără Carte Verde, pentru vehiculele care nu pot circula în afara României, ca și mijloacele de transport în comun sau tractoarele cu regim special de înmatriculare, potrivit ZF.ro.
Detalii în ZF.ro
21 decembrie 2015
Scandalul RCA îi poate fi fatal lui Mișu Negrițoiu, șeful Autorității de Supraveghere Financiară
Mișu Negrițoiu |
"Ionuț Dumitru e un scenariu de lucru, dar e dificilă o eventuală înlocuire a lui Negritoiu, pentru că e nevoie de vot în Parlament. Dar nemulțumirea față de Negrițoiu există", au declarat pentruHotNews.ro "surse mediile politice și financiare".
Ionuț Dumitru a declarat pentru HotNews.ro că nu a fost contactat de nimeni în această chestiune: "Am un mandat la Consiliul Fiscal până 2019 și vreau să-l duc până la capăt".
18 decembrie 2015
Se schimbă regulile RCA. Care sunt propunerile Consiliului Concurenței și ale Autorității de Supraveghere Financiară
Autoritatea Supraveghere Financiară (ASF) solicită societăților de asigurări eliminarea unor coeficienți de majorare a tarifelor care sunt aplicați "prea general", potrivit unui document trimis asiguratorilor.
La rândul său, Consiliul Concurenţei (CC) a identificat recent la societățile de asigurare “probleme cu impact concurenţial” în domeniul asigurărilor auto.
Autoritatea Supraveghere Financiară (ASF) le-a cerut celor nouă societăți de asigurare, autorizate să vândă RCA, să reanalizeze modul de calcul al tarifelor și să trimită Autorității noile prețuri până la 31 decembrie.
La rândul său, Consiliul Concurenţei (CC) a identificat recent la societățile de asigurare “probleme cu impact concurenţial” în domeniul asigurărilor auto.
Autoritatea Supraveghere Financiară (ASF) le-a cerut celor nouă societăți de asigurare, autorizate să vândă RCA, să reanalizeze modul de calcul al tarifelor și să trimită Autorității noile prețuri până la 31 decembrie.
17 decembrie 2015
De ce este RCA mai scump? Clienții Astra care au adus daune de opt milioane de euro Biroului Carte Verde din România
Circa 1.500 de accidente produse de românii cu RCA la Astra în străinătate au adus daune de plată de aproximativ 8 milioane de euro pentru Biroul Carte Verde din România.
Cifrele sunt valabile doar pentru ultimele trei luni, de când s-a solicitat falimentul Astra până în prima săptămână din decembrie, potrivit lui Ioan Matei, directorul Oficiului Juridic al BAAR, citat de Economica.net.
BAAR este Biroul Asigurătorilor Auto din România și include toţi asigurătorii autorizaţi să emită RCA Carte Verde. De la 1 septembrie BAAR a primit un număr de 1.474 cereri de despăgubire pentru dosarele Astra în valoare totală de peste 7,8 milioane de euro. A fost achitată ceva mai puțin de jumătate din sumă.
Cifrele sunt valabile doar pentru ultimele trei luni, de când s-a solicitat falimentul Astra până în prima săptămână din decembrie, potrivit lui Ioan Matei, directorul Oficiului Juridic al BAAR, citat de Economica.net.
BAAR este Biroul Asigurătorilor Auto din România și include toţi asigurătorii autorizaţi să emită RCA Carte Verde. De la 1 septembrie BAAR a primit un număr de 1.474 cereri de despăgubire pentru dosarele Astra în valoare totală de peste 7,8 milioane de euro. A fost achitată ceva mai puțin de jumătate din sumă.
Încă un faliment în asigurări? Carpatica Asig spune că este în negocieri avansate cu investitorii, dar termenul a trecut
Piața asigurarilor din România ar putea fi afectată și de falimentul Carpatica Asig, cred scepticii. Compania ar fi trebuit să-și găsească un investitor și să finalizeze tranzacția de vânzare până pe data de 15 decembrie 2015, potrivit Conso.ro.
Compania a anunțat că ”este în negocieri avansate cu mai mulți investiotori interesați de preluarea companiei.
Procesul ar fi în plină derulare și, totuși, în conformitate cu calendarul asumat și aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), iar compania va fi capitalizată, în perioada următoare, conform etapelor incluse în planul de redresare.
Instituția de supraveghere spune, însă, că nu deține informații cu privire la eventualii investitori interesați de companie.
Totodată, calendarul aprobat de ASF arată că a expirat termenul dat de Carpatica Asig pentru a atrage un investitor.
Compania a anunțat că ”este în negocieri avansate cu mai mulți investiotori interesați de preluarea companiei.
Procesul ar fi în plină derulare și, totuși, în conformitate cu calendarul asumat și aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), iar compania va fi capitalizată, în perioada următoare, conform etapelor incluse în planul de redresare.
Instituția de supraveghere spune, însă, că nu deține informații cu privire la eventualii investitori interesați de companie.
Totodată, calendarul aprobat de ASF arată că a expirat termenul dat de Carpatica Asig pentru a atrage un investitor.
15 decembrie 2015
Scandalul RCA: Ministerul Finanțelor face promisiuni sub presiunea transportatorilor, după ce șefii Autorității de Supraveghere Financiară au ridicat din umeri
Reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice (MFP) s-au angajat că mâine, 16 decembrie, vor feveni cu o propunere privind tarifele RCA pe termen scurt, la solicitarea reprezentanţilor Uniunii Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), potrivit unui comunicat al Uniunii.
Aproximativ 60 de transportatori au protestat, marţi, în Piaţa Constituţiei, faţă de triplarea preţului asigurării RCA la autovehiculele comerciale.
"MFP va veni cu o propunere de intervenţie pe piaţa RCA. În timpul protestului, o delegaţie UNTRR s-a întâlnit cu reprezentanţii Ministerului, având în vedere faptul că nu s-a ajuns la niciun rezultat în urma discuţiilor cu Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), iar emiterea unui act normativ prin Parlament necesită o perioadă îndelungată", se menţionează într-un comunicat al UNTRR, remis, marţi, agenției Agerpres.
Aproximativ 60 de transportatori au protestat, marţi, în Piaţa Constituţiei, faţă de triplarea preţului asigurării RCA la autovehiculele comerciale.
"MFP va veni cu o propunere de intervenţie pe piaţa RCA. În timpul protestului, o delegaţie UNTRR s-a întâlnit cu reprezentanţii Ministerului, având în vedere faptul că nu s-a ajuns la niciun rezultat în urma discuţiilor cu Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), iar emiterea unui act normativ prin Parlament necesită o perioadă îndelungată", se menţionează într-un comunicat al UNTRR, remis, marţi, agenției Agerpres.
3 decembrie 2015
Astra Asigurări a fost condamnată la faliment de Tribunalul București. Ce urmează
Tribunalul Bucureşti a admis, joi, cererea depusă de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) privind intrarea în faliment a societăţii Astra Asigurări. Decizia nu este definitivă. Fondul de Garantare a Asiguraţilor intră în drepturi şi poate face plăţi doar după decizia finală a instanţei, în ceea ce priveşte falimentul Astra Asigurări, astfel că din punctul de vedere al consumatorului final nu se vede un beneficiu imediat, a declarat, pentru Agerpres, şeful Direcţiei Protecţia Consumatorilor din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Călin Rangu
Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a încheiat procesul de transfer al dosarelor de daună, al contractelor de asigurare şi al bazelor de date de la Societatea de Asigurare-Reasigurare Astra SA, preluând, la data de 1 octombrie 2015, un număr de 57.210 de dosare de daună, inclusiv dosare de răscumpărare, şi 2.046.604 de contracte de asigurare în vigoare.
Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a încheiat procesul de transfer al dosarelor de daună, al contractelor de asigurare şi al bazelor de date de la Societatea de Asigurare-Reasigurare Astra SA, preluând, la data de 1 octombrie 2015, un număr de 57.210 de dosare de daună, inclusiv dosare de răscumpărare, şi 2.046.604 de contracte de asigurare în vigoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu