marți, 21 noiembrie 2017

CE ALEGI în prăpădul cursului şi al dobânzilor: Reacţia matură sau soluţiile isterice de avarie


Competiţia leului cu propria sa slăbiciune nu produce doar noi recorduri istorice ale deprecierii, ci şi panică pentru mulţi dintre noi. Or panica este cel mai prost sfătuitor cu putinţă.

Am nişte lichidităţi în lei, economii să zicem, pe care le păstrez pentru anumite cheltuieli de pe parcursul anului. Ce fac?

Dar ce fac dacă am nişte economii pentru obiective mai îndepărtate (eu unul încep să mă gândesc la pensie). Le ţin în bancă? Ce să fac cu ele, să le schimb în euro?

Evident să cumpăr euro chiar azi în ziua celui mai slab leu din istorie, ar fi o mare prostie. Şi atunci, când?

Dar poate ar fi mai nimerit să mă întreb: Dar de ce?


Înainte să cred că am găsit răspunsuri, trebuie să înţeleg ce se întâmplă.

Hai să citesc ceva, de pildă:

Leul își bate tot mai des recordurile istorice de slăbiciune - Piața sancționează riscurile financiare și politice

Vorbim niţel după aceea?
Destul aici să spun că analiza spune că deprecierea are drum liber până spre 4,68 lei/euro. Ia uitaţi aici frumusete de grafic de analiză tehnică.

„Fostele rezistențe de la 4,63 – 4,62 au devenit acum suporturi și, câtă vreme cursul evoluează deasupra acestora, avem un trend în favoarea monedei unice, şi persistă riscul deprecierii în continuare a leului, până la confluenţele de rezistenţe de la 4,67-4,68”, scrie Dan Rusu, CMT, şeful departamentului de analiză de la Banca Transilvania, în cel mai recent Buletin de trezorerie.
Mai ştie cineva dintre domniile voastre ce este aceea rezistenta, dar suport?
Cui ce-i pasă?
Mai vorbim?

4 comentarii:

  1. De ce EUR si nu CHF? Pe termen lung.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că nu as vrea sa comentez evolutia CHF, care ar implica să comentez aversiunea consumatorului financiar pentru informarea corecta. Am tot scris, începând din secolul trecut, despre riscul valutar şi de regula simplă de a nu te împrumuta în altă monedă decât cea în care iti vin veniturile.

      Ștergere
  2. Vorbeam strict de investitii pe termen lung, nu de credite. Nu am nici un fel de credit. Avind in vedere ca CHF/RON a terminat (sau e pe cale sa termine) un ciclu de scadere demarat in 2015, parerea mea este ca, pentru cei ce doresc sa investeasca pe termen mai lung (cca. 2 ani), CHF ar fi o oportunitate mai buna decit EUR. In plus, daca in urmatorii doi ani vine criza aceea de care toata lumea vorbeste, exista posibilitatea ca CHF sa ajunga la paritate cu EUR. Este doar parerea mea, nu o recomandare de investitie. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Om Bun, nu am abordat deloc subiectul investitiei in articol... In principiu, însă, regula riscului valutar de mai sus trebuie să functioneze si in investitii. Exista varianta pladsamentului in fonduri mutuale, in care riscul valutar este administrat de meseriasi. Nu știu ce sa spun despre investitiile in CHF. banca lor centrala inca practică dobânzile negative, nu?

      Ștergere