joi, 25 august 2016

Românii au cumpărat TREI tone de aur de la ghișeele BCR, în ultimii opt ani

Banca Comerciala Romana (BCR)  spune că a vândut 3 (trei) tone de aur in cei opt ani de când a lansat oferta de aur la ghișeele băncii.

Circa 60% din  clienții care cumpără aur de la BCR sunt bărbați în vârstă de 30 până la 50 de ani, potrivit unui comunicat pe care l-am primit azi de la bancă.

„Vânzarile de aur au avut o evoluție ascendentă în 2016ˮ, iar tendința descrescătoare  multi-anuală a prețului aurului „pare că s-a inversatˮ, spun oficialii de la BCR.

„Cererea a crescut datorită (sau din cauza...,n.r.),  riscurilor apărute în piețele financiare, dar și ca urmare a randamentelor mici sau parțial negative ale bondurilor (obligațiunilor, n.r.) guvernamentale de pe piețele dezvoltate europeneˮ , mai spun aceiași oficiali.

Da, este multă nesiguranță la bursele de acțiuni ale lumii, aurul este considerat un refugiu pentru investitori și de aceea BCR spune că s-ar putea să se fi iversat tendința prețului metalului prețios. Încă n-am studiat.

Să spunem acum  că aurul vândut de BCR este accesibil mai tuturor buzunarelor.



Cele mai mici lingouri sunt de 2 grame de aur 999,9 ‰ (la mie) sau de 24 carate și costă circa 430 de lei.

Cele mai căutate produse sunt ducații (niște monede, vezi mai jos) și lingourile de 10g. Cererea în scop investițional vizează în special lingourile de dimensiuni medii sau mari: 100g, 250g, 500g sau 1000g.

Lingourile de 20g sunt solicitate mai ales în perspectiva speculației, sau a „unei vânzări ulterioareˮ, după cum spune, elegant, comunicatul BCR, ca și cum „cererea în scop investiționalˮ ar avea în vedere un testament sau chiar înmormântarea cumpărătorului cu aurul respectiv.

Lingourile oferite de BCR sunt marca Munze Osterreich, produse de compania elvețiană Argor Heraeus și clasificate   „good delivery”. Au puritatea 99,.99‰ și pot fi de: 2g, 5g, 10g, 20g, 50g, 100g, 250g, 500g și de 1000g. Cele de 5 si 10 g sunt lingouri „ KINEBAR”, având ca design faimosul cal lipițan al școlii spaniole de călărie din Viena. Acest lingou  se bucură de o mare apreciere, putând fi transformat în bijuterii.

În afară de lingouri, iubitorii de aur  pot cumpăra de la BCR monede  Vienna Philharmonic în patru variante (o uncie, ½, ¼ si 1/10 uncie – o uncie „troyˮ are 31,1034768 grame). monede Krugerrand (Africa de Sud) în patru variante și monede Ducat (Austria).

„Un trend important îl reprezintă achiziționarea monezilor de aur pentru cadouri, sau pentru momente speciale, cum ar fi botezul, ziua de naștere sau nuntaˮ, mai spune BCR. Nu știu ce înseamnă „importantˮ în context. Îi întrebăm altădată pe oficiali.

Și să mai vedem și ce zice Laura Hexan, șef departamentului de vânzari retail al BCR:

 „De-a lungul timpului,  aurul s-a dovedit a fi una din cele mai sigure forme de păstrare a averilor. În ciuda fluctuațiilor de preț, valoarea aurului a adus stabilitate portofoliului investițional. Într-un climat economic dificil sau instabil, aurul este un activ de refugiu, esențial fiecărui portofoliu. Mulți experți recomandă ca un procent (mă rog, o proporție – n.r.) de 5-10% din portofoliul pe termen lung al investitorilor privați să fie reprezentat(ă) de investiția în aur fizic. Să nu uităm că cine are aur, are întotdeauna bani. Aurul este o valută internațională care se tranzacționează 24/24 ore în lumea întreagă”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu