Un astfel de virus a fost a fost orientat, de curând, spre 12 instituții financiar bancare din România, iar un altul îi vizează pe clienții băncilor, potrivit oficialului citat.
Care sunt sfaturile experților?
Sunt aceleași, mereu ignorate:
- să nu dați click pe orice link pe care îl primiți,
- să nu folosiți parole simple la conturile de internet banking (cea mai comună parolă este încă, la noi, deja celebra și foarte sofisticata combinație 12345)
- să verificați datele partenerilor de tranzacții telefonic, nu prin email.
Unul dintre virușii apăruți acum și în România, n.r. „a fost învățat să poată să recunoască pagina de home banking sau aplicația ca să fure credențialele sau să faca tranzactii in numele dumneavoastra", a explicat oficialul citat de Conso.ro.
O altă amenințare crește continuu dinspre un virus care „criptează datele în momentul în care suntem infectați și ne cere bani pentru a le decripta. Pentru astfel de cazuri a fost creat un ghid pentru a contracara aceasta amenintare”, a mai spus Pătrașcu.
Din păcate, „rapiditatea cu care se rezolvă vulnerabilitățile în Romania lasa de dorit. „Sunt vulnerabilități depistate acum trei ani”, a mai declarat Pătrașcu.
Companiile trebuie să controleze foarte bine accesul de la distanță, să își definească o politică a parolelor, să monitorizeze continuu și să aibă alerte în timp real, scrie Conso.ro
Articolul integral în Conso.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu