marți, 5 aprilie 2016

Rețeta de afacere nouă: 32% cheltuieli de promovare şi 28% pentru vânzare şi distribuţie

„Cei mai mulţi antreprenori de startup vor aloca cele mai importante resurse pentru promovare (32% din total) şi pentru vânzare şi distribuţie (28%)”, susține un studiu privind startup-urile româneşti realizat de EY România şi Impact Hub și citat de Agerpres.

Definirea produsului sau serviciului rămâne în topul celor mai importante alocări, „cel mai probabil datorită faptului că 50% dintre firmele respondente la sondaj au sub un an vechime”.

Analiștii EY explică definirea şi optimizarea modelului de business după rețeta de mai sus prin faptul că teoria foarte „lean startup”, dezvoltată de Eric Ries,  este foarte populară în rândul antreprenorilor.



Teoria susţine învăţarea validată şi lansarea unor „minimum viable products”, prin care se minimizează riscurile eşecului lansării amânate a unui produs/serviciu care nu răspunde nevoilor reale de pe piaţă.

Știrea Agerpres continuă astfel:

„În linie cu răspunsurile referitoare la sursele de finanţare deja utilizate sau planificate a fi utilizate în creşterea startupului, antreprenorii români care conduc o astfel de companie consideră fondurile oferite de statul român în cadrul programelor specifice pentru IMM-uri (24%) şi fondurile europene (17%) ca reprezentând cele mai importante surse de finanţare pentru dezvoltarea antreprenoriatului pe termen lung în România. Investitorii de tip business angels sunt a treia sursă de finanţare ca impact pe termen lung, cu 14% dintre opţiunile exprimate", se mai arată în document.

Conform Global Entrepreneurship Monitor 2012 US Report, 73% dintre antreprenorii care fondat companii în Statele Unite le-au finanţat din economiile personale. Surse de finanţare importante în această fază de existenţă a companiei sunt şi familia, prietenii, dar şi băncile, prin credite personale şi carduri de credit

Potrivit studiului, în România 69% dintre respondenţi indică fondurile proprii, inclusiv împrumuturi de nevoi personale şi salariul încasat dintr-un alt loc de muncă decât startup-ul, ca fiind cea mai importantă sursă de finanţare. Pe următoarele două locuri se situează fondurile europene şi finanţările nerambursabile oferite de statul român, familia şi prietenii reprezentând doar a patra cea mai importantă sursă pentru startup-urile locale.

Barometrul analizează răspunsurile a 301 fondatori ai unei afaceri de tip startup din România cu privire la stadiul de dezvoltare a celor cinci piloni EY de susţinere a antreprenoriatului - impozitare şi reglementare, acces la finanţare, ajutor coordonat, cultură şi educaţie antreprenorială.

Studiul are la baza un chestionar făcut în perioada 2 septembrie - 15 decembrie 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu