vineri, 25 noiembrie 2016

Cât te costă campania electorală – oficial. Cine știe cât este în realitate?

Autoritatea Electorală Permanentă (AEC) va da înapoi partidelor 485,7 milioane de lei din cheltuielile pe care le au pentru candidații lor, din banii buzunarele noastre controlate prin taxe și impozite, potrivit calculelor InfoCons - Asociația Națională de Protecția Consumatorilor.

AEC rambursează sumele cheltuite în campania electorală în limitele maxime ale contribuțiilor, care pot fi depuse de către candidați sau mandatarul financiar, respectiv 60 de salarii minime brute pe țară pentru fiecare candidat la funcția de deputat și senator.

„Ceea ce înseamnă un buget alocat din banii consumatorilor pentru campania electorală de 485.700.000 lei (1.250 lei salariul minim brut pe țară x 60 de salarii x 6.476 candidați - candidaturi definitive conform bec.ro)”, a calculat InfoCons.

HAIT! A dispărut mita electorală!

Infocons enumeră (vezi mai jos) la ce pot fi folosiți banii alocați pentru această campanie electorală.

Dar fiți atenți cu cât vor crește prețurile și cheltuielile casnice, ca urmare a dărniciilor parlamentare legiferate tot pentru câștigul de voturi.



Iată lista oficială:

  • Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă în cuantum de maximum 40% din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în campanie;
  • Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală online, în cuantum de maximum 30 % din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în campanie;
  • Cheltuieli pentru cercetari sociologice, în cuantum de maximum 30 % din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în campanie;
  • Cheltuieli pentru afișe electorale, în cuantum de maximum 20% din totalul cheltuielilor;
  • Cheltuieli pentru broșuri, pliante și alte materiale de propagandă electorală tipărite, în cuantum de maximum 50 % din totalul cheltuielilor;
  • Cheltuieli pentru închirierea de spații și echipamente și cheltuieli de protocol destinate organizării de evenimente cu tematică politică, economică, culturală sau socială, pentru transport și cazare, pentru asistența juridică și alte tipuri de consultanță, precum și pentru plata serviciciilor mandatarilor financiari, în cuantum de maximum 30 % din totalul cheltuielilor;
  • Cheltuieli pentru comisioane bancare.


InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Atenție însă, pozițiile asociației nu sunt neapărat și cele mai obiective.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu