„Am vrut să fie un bildungsroman corporatist, nu neapărat un roman documentat, dar cu toate atributele unui roman documentat, doar cu fapte reale, documentate, produs al unui jurnalist.
„Un bildungsroman este romanul unei deveniri şi personajul principal trebuie să fie compania respectivă, în cazul de faţă Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
„Despre acest personaj eu spun că nu încetează să se reînfiinţeze de 21 de ani încoaceˮ, declară Adrian N. Ionescu.
Ionescu ar fi „unul dintre cei mai cunoscuţi jurnalişti în domeniul pieţelor financiareˮ, după cum i se pare lui Adi Ivașcu, editorul de la Agerpres.
„Şarjând, privatizarea este mobilul acelor „crimeˮ, numite jocurile privatizării. Nu este aşa, însă personajul principal al cărții - BVB - a intrat, din nefericire, ca personaj secundar al acestor jocuri ale privatizării, din motive care sunt descrise în această carte, pe care urmează să le reiau într-o carte mai amplă despre privatizare, despre victoriile probabile şi eşecurile certeˮ, a declarat pentru Agerpres jurnalistul Adrian N. Ionescu.
Citiți mai departe articolul din Agerpres
„Viaţa de peste 20 de ani a Bursei de Valori a fost foarte aventuroasă, a avut momente suişuri şi coborâşuri. Bursa a avut momente în care putea să dispară, a avut momente în care era cea mai tare bursă din lume ca număr de companii, au fost momente când în lume existau doar NASDAQ şi RASDAQ, au fost momente de conflict între oamenii pieţei, spune autorul cărţii „Jocurile privatizăriiˮ - apărută la Editura Integral
'Este acţiune, nu este un thriller, dar are accente de thriller. Victimă, dacă există un mobil al 'crimei', este se pare economia românească, care s-a dezvoltat aşa cum a putut în absenţa unei instituţii de atragere, de mobilizare şi distribuire a capitalurilor.
„Chiar dacă sunt un investitor conservator la bursă, adică cumpăr acum şi vând peste 1-2 ani sau las moştenire, îmi place foarte mult să fiu spectatorul jocului la bursă. Jocul bursier este jocul căutării adevăratei valori, iar valoarea unui lucru se schimbă întotdeauna. Valoarea unei companii se schimbă, chiar şi companiile mari îşi schimbă valoarea de la o zi la alta şi nu este vorba numai de schimbarea percepţiei asupra valorii.
„Companiile îşi schimbă valoarea pentru că tendinţele se schimbă. Îi admir pe 'jucători', fără ei nu ar fi posibilă căutarea valorii', afirmă Adrian N. Ionescuˮ, citat de Agerpres.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu